De vlag mag vandaag weer uit bij Livestro Uitvaartzorg, want ons keurmerk is weer met 1,5 jaar verlengd en daar zijn we echt wel trots op. Want dit is niet zomaar iets, maar het officiële keurmerk van de branche vereniging, en om dit keurmerk te mogen voeren moet je wel aan een aantal eisen voldoen (die iedere 1,5 jaar weer gecontroleerd worden)
Zie hieronder wat dit voor u betekent:
Zes Zekerheden
U kunt bij uitvaartondernemingen met een Keurmerk Uitvaartzorg rekenen op de zes zekerheden. U kunt erop vertrouwen dat de dienstverlening van alle keurmerkhouders aan deze zes kwaliteitseisen voldoet. Periodiek toetst een onafhankelijke certificatie-instelling of zij nog aan deze hoge eisen voldoen.
Heldere afspraken over uitvoering:
De uitvaartverzorger legt alle gemaakte afspraken schriftelijk vast. Ook als deze later wijzigen. Dit voorkomt onnodige misverstanden.
Transparante kostenbegroting:
De uitvaartverzorger legt de gemaakte prijsafspraken schriftelijk vast, inclusief latere wijzigingen.
Goede organisatie van de uitvaart:
De uitvaartverzorger garandeert een correcte uitvoering van de uitvaart van begin tot eind.
Bekwaam personeel:
Het personeel van de uitvaartonderneming is gekwalificeerd, houdt kennis op peil en verzorgt jaarlijks voldoende uitvaarten. Om de vakbekwaamheid van uitvaartverzorgers te borgen is er het Register Uitvaartverzorgers. In dit register zijn uitvaartverzorgers opgenomen die werken voor een uitvaartonderneming met het Keurmerk Uitvaartzorg, het Nationaal Vakexamen Uitvaartzorg (NaVU) hebben behaald én kunnen aantonen dat zij voldoende ervaring opdoen en nascholing volgen. Voor uitvaartondernemingen met het Keurmerk is het verplicht dat 50% van de uitvaarten wordt verzorgd door uitvaartverzorgers die in het Register Uitvaartverzorgers zijn opgenomen. Vanaf 2020 is dit 75%.
Doelmatige klachtenafhandeling:
De uitvaartverzorger hanteert een adequate klachtenafhandelingsprocedure. Heeft u een klacht en komt u er samen niet uit, dan kunt u de Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen inschakelen.
Klanttevredenheidsonderzoek:
De tevredenheid van de klant staat natuurlijk voorop. De uitvaartverzorger vraagt daarom na elke uitvaart feedback aan de opdrachtgever. Iedere keurmerkhouder is verplicht om minimaal één keer per jaar de resultaten van dit klanttevredenheidsonderzoek te analyseren en waar nodig de dienstverlening aan te passen.
Notitie: over 2022 was dat een 9,7!
Wij zijn blij dat we weer goedgekeurd zijn, en voor u is het een zekerheid dat u bij ons in veilige en professionele handen bent!